Bożena Szurlej
Neurologopeda (SWPS Warszawa), logopeda (Uniwersytet Pedagogiczny Kraków), mgr edukacji wczesnoszkolnej (Uniwersytet Jagielloński), terapeuta treningu słuchowego metodą Johansena (IAS).
Zajmuje się terapią zaburzeń mowy i komunikacji oraz terapią zaburzeń związanych z przyjmowaniem pokarmów. Pracuje z dziećmi i dorosłymi pacjentami. Nieustannie się rozwija, uczestnicząc w warsztatach i kursach. Łączy wiedzę akademicką z technikami pracy z ciałem i oddechem (instruktor jogi, instruktor jogi dla dzieci). W swojej pracy wykorzystuje podejście holistyczne, którego podstawą jest dokładna diagnoza uwzględniająca funkcjonowanie pacjenta we wszystkich aspektach jego życia. Łączy terapię logopedycznej z metodami manualnymi (elementy refleksologii twarzy) oraz miofunkcjonalnymi, a także wykorzystuje techniki oddechowe redukujące napięcie oraz elementy terapii ruchem. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując jako neurologopeda w dziecięcym szpitalu im. Św. Ludwika w Krakowie, w szpitalu im. Jana Pawła w Krakowie na oddziale neurologii, współpracując z niepublicznymi ośrodkami specjalizującymi się w rehabilitacji (Rehakrak-Kraków, Vitalmed-Jerzmanowice).
Od 2011 r prowadzi własną praktykę, w jej ramach praca dla kilku fundacji: „Mój Sen”, „Ziarnko Maku”, współpraca ze żłobkami i przedszkolami.
Szkolenia:
- Indywidualna stymulacja słuchu metodą Johansena (JAS)
- „Trzyczęściowy plan interwencji w Terapii pozycji oralnej” prowadzone przez Renee Roy Hill, M.S. CCC-SLP – organizowane przez PJtherapeutic wspólnie z Talk Tools, USA
- „Zaburzenia ustno-motoryczne: diagnoza i tworzenie programu terapii” prowadzone przez Renee Roy Hill, M.S. CCC-SLP-organizator PJtherapeutic wspólnie z Talk Tools, USA
- „AAC-Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się osób z poważnymi zaburzeniami komunikacji” prowadzone przez specjalistę komunikacji wspomagającej mgr A. Smyczek
- Wczesna Interwencja i Wspomaganie Rozwoju Dziecka z grupy wysokiego ryzyka na podstawie koncepcji neurorozwojowych, ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej” prowadzone przez dr Teresę Kaczan
- „Wczesna diagnostyka, stymulacja i interwencja logopedyczna” prowadzone przez mgr M. Rządzką specjalistę wczesnej interwencji
- Podstawy fizjoterapii w neurologopedii-moduł niemowlęta i dzieci- prowadzący mgr E. Baranowska fizjoterapeuta
- Niedokształcenie mowy o typie afazji. Diagnoza i terapii –prowadzące: E. Drewniak, A. Paluch
- „Usprawnianie po laryngektomii”- organizator dr J. Kwasiborska
- Jąkanie wczesnodziecięce-profilaktyka, diagnoza i terapia – prowadzenie dr K. Węsierska,
- Terapia jąkania u dzieci w wieku szkolnym- prowadzenie dr K. Węsierska
- Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu dziecka”- strategie leczenia wg Marsha D. Klein i Tracy A. Delaney – prowadzone przez dr M. Szmaj
- Neuro-sensoryczna integracja odruchów twarzy wg S. Masgutowej
- Trening umiejętności społecznych
- Warsztaty: Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji-warsztaty organizowane przez Centrum Metody Krakowskiej
- Szkolenie; Zachowania trudne u osób z autyzmem i całościowymi zaburzeniami rozwoju w ujęciu rozwojowym organizowane przez Fundację po stronie dziecka oraz Poradnię „Agaja”
- Szkolenie -„Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego jako nowe spektrum zaburzeń CUN- diagnoza i terapia” org przez Instytut Edukacji Logopedycznej
- Kurs refleksologii twarzy
- Terapia sensoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych- dr Anna Regner
- Terapia PNF w dysfunkcjach wewnętrzno- i zewnętrzno- oralnych. (Hands on therapy)-
- Mari Beate Selker IPNFA Advanced Instruktor