Katarzyna Głowacka
Mgr pedagogiki w zakresie pedagogiki wczesnoszkolnej z technologią Informacyjną Uniwersytetu Pedagogicznego, ukończony kurs kwalifikacyjny z zakresu terapii pedagogicznej (Ośrodek Kształcenie Ustawicznego Nauczycieli Polskiego Stowarzyszenia Psychologów Praktyków), studia podyplomowe z uzyskanym tytułem terapeuty w zakresie: Teoria integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi , ukończone studia podyplomowe w zakresie informatyki.
Od dziesięciu lat czynny nauczyciel edukacji wczesno szkolnej pracujący w szkołach integracyjnych łączący pracę dzieci zdrowych z dziećmi z trudnościami szkolnymi oraz dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi. W swej pracy łączy elementy integracji sensorycznej z elementami terapii pedagogicznej. Wieloletni Instruktor ZHR prowadzący gromadę zuchową, łączy zabawę z nauką.
Inne szkolenia:
- Kurs terapii ręki,
- Dotyk dla Zdrowia –kurs I stopnia
- Dotyk dla Zdrowia-kurs II stopnia
- Analiza rysunku dziecka
- Tańce świata, tańce europejskie i tańce integracyjne
- Zasady pracy z dzieckiem agresywnym i dzieckiem nadpobudliwym
- Masaż Shantala
- Diagnoza i terapia funkcji wzrokowych Impuls System w trudnościach w czytaniu
- Skoncentruj się! Praktyczne wskazówki do pracy z uczniem z trudnościami w koncentracji
- Handle- kurs wprowadzający i podstawowy
- Kompetencje nauczyciela na I i II etapie edukacyjnym w kontekście obniżenia wieku szkolnego
- Zaburzenia przetwarzania bodźców sensorycznych u dzieci urodzonych przed czasem- krótko i długotrwałe konsekwencje przedwczesnego porodu
- Kinezjologia Edukacyjna- „Brain Gym” matoda dr Paula Dennisona i Gail Denison
- „Odmieniając codzienne chwile”- metody wspierania wczesnych umiejętności społeczno- komunikacyjnych dziecka z spektrum autyzmu przez zabawę.
- O agresji i pracy z dzieckiem agresywnym
- Oswoić konflikt- techniki dramowe rozwijające umiejętność konstruktywnego rozwiązywania konfliktów
- Dziecko nadpobudliwe- diagnoza i postępowanie wychowawcze
- Twórcze techniki motywacyjne
- Stymulacja wzrokowa dziecka w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Uczniowie zdolni- rola szkoły w rozwoju i wspieraniu ich możliwości twórczych
- Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych
- Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce- program szkolny wg integracji odruchów dr Sally Goddard