Statut poradni
STATUT NIEPUBLICZNEJ SPECJALISTYCZNEJ PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ AGAJA
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niepubliczna Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna „Agaja”, zwana dalej Poradnią, jest poradnią niepubliczną działającą na podstawie:
- wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych;
- niniejszego Statutu.
- Organem prowadzącym jest Agnieszka Jawor – Dyrektor Poradni, zamieszkała w Krakowie Ul. Marzanny 4a, 30-828 Kraków.
- Siedziba Poradni znajduje się w Krakowie pod adresem: Kraków ul. Wielicka 228 30-663.
- Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Małopolski Kurator Oświaty.
- Poradnia udziela pomocy dzieciom, (ich rodzicom i nauczycielom) zamieszkałym na terenie województwa małopolskiego, a w szczególności Gminy Miejskiej Kraków oraz wszystkim innym zainteresowanym.
- Ilekroć jest mowa w niniejszym Statucie o rodzicach, należy przez to rozumieć opiekunów prawnych.
- Korzystanie z pomocy udzielanej przez Poradnie jest dobrowolne i odpłatne.
- Działalność Poradni finansowana jest z:
- dotacji (grantów), w tym pochodzących z Gminy Miejskiej Kraków;
- wpłat od osób korzystających z usług Poradni;
- środków pozyskiwanych od darczyńców;
- Poradnia może świadczyć usługi nieodpłatnie różnym podmiotom po wcześniejszym podpisaniu porozumienia.
- Poradnia posługuje się pieczęcią w brzmieniu:
Niepubliczna Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna „Agaja”
Ul. Wielicka 228, 30-663 Kraków
NIP: 7342464083, Regon: 365507354 - Podstawy prawne działalności Poradni:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r., 737 ze zm.),
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. 2024 poz. 750 ze zm.),
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2024 r., poz. 986 ze zm.),
- Rozporządzenie z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 199, ze zm.),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz. U. z 2017 r.; poz. 1743),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. 2023 poz. 1798),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz. U. z 2017 r. poz. 1635),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. 2020 poz. 1604),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. 2020 poz. 1551 ze zm.),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (Dz.U. 2020 poz. 2198);
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 września 2022 r. w sprawie organizowania i prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość (Dz.U. 2022 poz. 1903).
§ 2
CELE PORADNI
- Poradnia udziela dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej, rehabilitacyjnej i rewalidacyjnej.
- Poradnia udziela rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, terapeutycznej związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci i młodzieży, a także wspomaga przedszkola, szkoły i placówki w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych, terapeutycznych i opiekuńczych.
- Poradnia udziela prowadzi Wczesne Wspomaganie Rozwoju.
§ 3
ZADANIA PORADNI
- Do zadań Poradni należy:
- diagnozowanie dzieci i młodzieży – psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne i fizjoterapeutyczne oraz ocena procesów integracji sensorycznej, diagnozowanie potrzeb edukacyjnych, odchyleń i zaburzeń rozwojowych dzieci i młodzieży, potencjalnych możliwości oraz mocnych stron dzieci;
- udzielanie dzieciom i młodzieży oraz rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wczesnego wspomagania rozwoju, rehabilitacji i rewalidacji, mediacji, coaching rodzicielski;
- realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły i placówki, w tym wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych;
- organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
- Pomoc w Poradni jest udzielana w szczególności w formie:
- indywidualnych lub grupowych zajęć terapeutycznych dla dzieci i młodzieży;
- terapii rodziny;
- grup wsparcia;
- prowadzenia mediacji;
- wszechstronnej diagnozy funkcjonalnej;
- warsztatów;
- porad i konsultacji;
- wykładów i prelekcji;
- działalności informacyjno-szkoleniowej.
- Zadania, o których mowa w ust. 1, są realizowane we współpracy z:
- rodzicami,
- nauczycielami przedszkoli, szkół lub placówek,
- pracownikami Poradni, lekarzami,
- innymi Poradniami Psychologiczno-Pedagogicznymi i innymi instytucjami.
- Diagnozowanie dzieci i młodzieży jest prowadzone w szczególności w celu określenia indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży, wyjaśnienia mechanizmów ich funkcjonowania w odniesieniu do zgłaszanego problemu oraz wskazania sposobu rozwiązania tego problemu
- Poradnia wydaje opinie:
- opinia dotycząca konieczności dostosowania wymagań do potrzeb i możliwości dziecka,
- opinie psychologiczno-pedagogiczne o poziomie funkcjonowania dziecka,
- inne opinie, zgodnie z potrzebami dziecka.
- Opinię wydaje się na wniosek rodziców dziecka.
- Jeżeli w celu wydania opinii jest niezbędne przeprowadzenie badań lekarskich, wnioskodawca powinien przedstawić zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia dziecka, wydane przez lekarza.
- Opinia Poradni zawiera:
- oznaczenie Poradni wydającej opinię;
- numer opinii;
- datę wydania opinii;
- podstawę prawną wydania opinii;
- imię i nazwisko dziecka albo pełnoletniego ucznia, którego dotyczy opinia, jego numer PESEL, a w przypadku braku numeru PESEL – serię i numer dokumentu potwierdzającego jego tożsamość, datę i miejsce jego urodzenia oraz miejsce zamieszkania, nazwę i adres odpowiednio
- przedszkola, szkoły lub placówki oraz oznaczenie odpowiednio oddziału przedszkolnego w przedszkolu, oddziału w szkole lub grupy wychowawczej w placówce, do której dziecko albo pełnoletni uczeń uczęszcza;
- określenie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka albo pełnoletniego ucznia oraz opis mechanizmów wyjaśniających funkcjonowanie dziecka albo pełnoletniego ucznia, w odniesieniu do problemu zgłaszanego we wniosku o wydanie opinii;
- stanowisko w sprawie, której dotyczy opinia, oraz szczegółowe jego uzasadnienie;
- wskazania dla nauczycieli dotyczące pracy z dzieckiem albo pełnoletnim uczniem;
- wskazania dla rodziców dotyczące pracy z dzieckiem albo wskazania dla pełnoletniego ucznia, które powinien stosować w celu rozwiązania zgłaszanego problemu;
- imiona i nazwiska oraz podpisy specjalistów, którzy sporządzili opinię;
- podpis Dyrektora Poradni.
- Szczegółowe zasady wydawania opinii określają odrębne przepisy.
- W Poradni działa zespół opiniujący o potrzebie:
- wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
- dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości ucznia.
- Zespół powołuje dyrektor Poradni.
- W skład zespołu mogą wchodzić:
- Dyrektor Poradni, jako przewodniczący zespołu,
- psycholog,
- pedagog,
- logopeda,
- inni specjaliści, w tym spoza Poradni, jeżeli ich udział w pracach zespołu jest niezbędny – opracowujący diagnozę w zakresie posiadanej specjalności.
- Członkowie zespołu opiniującego zobowiązani są do nie ujawniania spraw poruszanych na posiedzeniach.
§4
ORGANY PORADNI
- Organami Poradni są:
- Dyrektor Poradni;
- Rada Pedagogiczna.
- Do obowiązków Dyrektora Poradni należy:
- kierowanie działalnością Poradni oraz reprezentowanie jej na zewnątrz;
- organizowanie pracy Poradni oraz odpowiedzialność za nią;
- dokonywanie czynności z zakresu prawa pracy, w tym nawiązywanie i rozwiazywania stosunku pracy, określanie zakresu obowiązków pracowników oraz nadzór nad realizacją obowiązków pracowniczych;
- zatwierdzanie planów pracy Poradni;
- rozwiązywanie sytuacji spornych dotyczących pracowników i osób korzystających
- z usług poradni, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Rada Pedagogiczna składa się z Dyrektora oraz wszystkich pedagogów, psychologów, oraz innych specjalistów zatrudnionych w Poradni. W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą także brać udział osoby zapraszane przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady Pedagogicznej.
- W zebraniu Rady Pedagogicznej mogą brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady.
- Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor.
- Zebrania plenarne Rady Pedagogicznej organizowane są:
- przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego,
- po zakończeniu pierwszego semestru nauki oraz zakończeniu roku szkolnego,
- w miarę bieżących potrzeb.
- Przewodniczący przygotowuje i prowadzi zebranie Rady Pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o porządku zebrania co najmniej 3 dni przed terminem.
- Dyrektor może powierzyć w szczególnych przypadkach przewodniczenie zaplanowanemu wcześniej zebraniu Rady Pedagogicznej innemu jej członkowi.
- dyrektor przedstawia Radzie Pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, wnioski wynikające ze sprawowaniem nadzoru pedagogicznego oraz inne informacje dotyczące realizacji zadań, określonych w rocznym planie pracy Poradni.
- Członkowie Rady Pedagogicznej są zobowiązani do nie ujawniania i nie nagrywania spraw poruszanych na posiedzeniu Rady Pedagogicznej, które mogą naruszać dobro osobiste klientów Poradni, a także nauczycieli i innych pracowników Poradni.
- Do kompetencji Rady Pedagogicznej należy w szczególności:
- zatwierdzanie planów pracy Poradni;
- ustalanie regulaminu swojej działalności;
- opiniowanie organizacji pracy Poradni;
- wnioskowanie i opiniowanie w sprawach finansowych Poradni oraz zakupu niezbędnych do pracy narzędzi badawczych i pomocy do realizacji zadań statutowych;
- podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów.
- Rada Pedagogiczna stanowi organ doradczy względem Dyrektora i pomaga w prowadzeniu Poradni.
§ 5
ORGANIZACJA PORADNI
- Poradnia działa w ciągu całego roku, jako placówka, w której nie są przewidziane ferie szkolne.
- Dzienny czas pracy Poradni ustala Dyrektor Poradni.
- Poradnia prowadzi następującą dokumentację:
- tygodniowy rozkład zajęć pracowników Poradni (harmonogram ogólny);
- rejestr wydawanych opinii i orzeczeń;
- księgę protokołów Rady Pedagogicznej;
- protokoły posiedzeń Zespołów Opiniujących;
- wykaz alfabetyczny dzieci i młodzieży korzystających z pomocy Poradni;
- karty indywidualne badanych dzieci i młodzieży;
- teczek indywidualnych dzieci i młodzieży korzystających z pomocy Poradni;
- inną dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
- W sytuacji zawieszenia zajęć, w przypadkach określonych w przepisach prawa, zajęcia odbywać się będą z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 125 a ust. 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe.
§ 6
PRAWA I OBOWIĄZKI OSÓB KORZYSTAJĄCYCH Z USŁUG PORADNI
- Z usług Poradni mogą korzystać:
- dzieci, młodzież oraz ich rodzic,
- pedagodzy oraz nauczyciele z placówek oświatowych i innych.
- klientem Poradni może zostać osoba, która zgłosi się do placówki i wyrazi takie życzenie.
- Niepełnoletnia osoba korzystająca z usług Poradni ma obowiązek zgłoszenia się z rodzicem lub opiekunem prawnym.
- Klienci Poradni maja prawo do:
- korzystania z zajęć na terenie Poradni w warunkach bezpiecznych i higienicznych oraz gwarantujących zachowanie anonimowości;
- korzystania z usług Poradni, na życzenie klienta, w miejscu jego zamieszkania lub miejsca pobytu, jeśli warunki gwarantują prawidłowy przebieg procedur diagnostycznych, terapeutycznych etc.
- zachowania tajemnicy danych zgodnie z odrębnymi przepisami;
- profesjonalnej pomocy merytorycznej;
- otrzymania opinii psychologiczno-pedagogicznej;
- otrzymania wyników przeprowadzonej diagnozy psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej etc.;
- uczestnictwa w zajęciach indywidualnych i grupowych organizowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- uzyskania rzetelnej i profesjonalnej pomocy w ramach świadczonych przez poradnię usług, zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
§ 7
REALIZACJA WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU
- W Poradni organizowane jest wczesne wspomaganie rozwoju dzieci, mające na celu pobudzanie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.
- W Poradni powołany jest Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dzieci w skład, którego wchodzą specjaliści posiadający kwalifikacje wymagane od osób prowadzących wczesne wspomaganie, a także podejmujący formy współpracy z rodziną dziecka, realizujący wskazania zawarte w opinii o potrzebie wczesnego wspomaga rozwoju dziecka.
- Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dzieci dysponuje środkami dydaktycznymi i sprzętem niezbędnym do prowadzenia wczesnego wspomagania.
- W skład zespołu wchodzą osoby posiadające przygotowanie do pracy z małymi dziećmi zaburzonym rozwoju psychoruchowym:
- psycholog;
- logopeda, neurologopeda;
- pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka,a w szczególności oligofrenopedagog, tyflopedagog lub surdopedagog;
- fizjoterapeuta.
- Do zadań zespołu należy w szczególności:
- ustalenie na podstawie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka kierunków i harmonogramu działań w zakresie wczesnego wspomagania i wsparcia rodziny dziecka;
- opracowanie i realizowanie z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wczesnego wspomagania, z uwzględnieniem działań wspomagających jego rodzinę w zakresie realizacji programu, koordynowanie działań specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem oraz oceniania postępów dziecka;
- analizowanie skuteczności pomocy udzielanej dziecku i jego rodzinie, wprowadzanie zmian w indywidualnym programie wczesnego wspomagania, stosownie do potrzeb dziecka i jego rodziny oraz planowanie dalszych działań w zakresie wczesnego wspomagania.
- Pracę zespołu koordynuje upoważniony przez dyrektora Poradni pracownik – lider zespołu.
- Zespół szczegółowo dokumentuje działania prowadzone w ramach indywidualnego programu wczesnego wspomagania.
- Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania organizuje się w wymiarze 4-8 godzin w miesiącu, w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dziecka.
- Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania do 3 roku życia są prowadzone indywidualnie z dzieckiem i jego rodziną na terenie domu.
- W przypadku dzieci, które ukończyły 3 rok życia, zajęcia w ramach wczesnego wspomagania mogą być prowadzone w grupach liczących 2 lub 3 dzieci, z udziałem ich rodzin.
- Miejsce prowadzenia zajęć w ramach wczesnego wspomagania ustala Dyrektor Poradni lub lider zespołu w uzgodnieniu z rodzicami dziecka.
- Zespół współpracuje z rodziną dziecka, w szczególności poprzez:
- udzielanie pomocy w zakresie kształtowania postaw i zachowań pożądanych w kontaktach z dzieckiem: wzmacnianie więzi emocjonalnej pomiędzy rodzicami i dzieckiem, rozpoznawanie zachowań dziecka i utrwalanie właściwej reakcji na te na tle zachowania;
- udzielanie instruktażu porad oraz prowadzenie konsultacji w zakresie pracy z dzieckiem;
- pomoc w przystosowaniu warunków w środowisku domowym do potrzeb dziecka oraz pozyskanie i wykorzystanie w pracy z dzieckiem odpowiednich środków dydaktycznych i odpowiedniego sprzętu.
§ 8
PRACOWNICY PEDAGOGICZNI PORADNI
- Poradnia realizuje zadania przy pomocy specjalistów: psychologów, pedagogów, logopedów i innych specjalistów.
- Zadania Poradni w zależności od potrzeb mogą być realizowane również przy pomocy innych specjalistów w szczególności: lekarzy, rehabilitantów.
- Pracownicy realizują zadania Poradni również poza Poradnią a w szczególności w szkole i placówce oraz środowisku rodzinnym dzieci i młodzieży.
- Poradnia realizuje zadania współdziałając z innymi Poradniami a także przedszkolami, szkołami i placówkami oraz organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami świadczącymi poradnictwo i pomoc dzieciom i młodzieży, oraz rodzicom i nauczycielom.
- Zadania specjalistów realizowane poza Poradnią obejmują w szczególności:
- udział w zespołach powoływanych w szkołach i placówkach dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (na pisemny wniosek dyrektora),
- warsztaty i szkolenia dla rodziców, nauczycieli, wychowawców,
- zajęcia warsztatowe dla dzieci i młodzieży (pod kątem doradztwa zawodowego, profilaktyki),
- porady i konsultacje dla uczniów rodziców, nauczycieli i wychowawców,
- wsparcie merytoryczne dla nauczycieli udzielających pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach.
- Do zadań pracowników pedagogicznych (psychologa, pedagoga) należy:
- prowadzenie badań dzieci zgłoszonych do Poradni, dokonywanie diagnozy potrzeb edukacyjnych, deficytów i zaburzeń rozwojowych;
- kwalifikowanie do odpowiednich form pomocy psychologiczno – pedagogicznej, profilaktyczno – wychowawczej, opieki, kształcenia specjalnego i resocjalizacji;
- prowadzenie różnego rodzaju form terapii psychologicznej, pedagogicznej, w tym socjoterapii, w stosunku do dzieci i młodzieży;
- opracowywanie indywidualnych programów terapeutycznych dla dzieci z odchyleniami zaburzeniami rozwojowymi;
- inspirowanie działalności terapeutycznej w szkołach i innych placówkach, udzielanie konsultacji i innych form pomocy merytorycznej w tym zakresie;
- prowadzenie doradztwa psychologicznego i pedagogicznego oraz mediacji dla dzieci i młodzieży, rodziców i nauczycieli;
- wspierania rodziny i szkoły, popularyzowanie wiedzy psychologicznej i pedagogicznej, rozwijanie umiejętności wychowawczych;
- przestrzeganie przepisów bhp i p. poż.;
- przestrzeganie tajemnicy zawodowej i służbowej;
- przestrzeganie ustalonego w Poradni czasu pracy i wykorzystywania go w sposób efektywny na pracę zawodową;
- podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez uczestniczenie w szkoleniach i zespołach samokształceniowych.
- Do zadań logopedy należy:
- dokonywanie diagnozy logopedycznej;
- wskazywanie źródeł i przyczyn trudności oraz udzielanie wskazówek do pracy
z dzieckiem (rodzicom i nauczycielom); - prowadzenie terapii wad wymowy;
- współdziałanie z psychologiem i pedagogiem w celu wspólnego opracowania najefektywniejszych sposobów terapii;
- szerzenie wiedzy logopedycznej, szczególnie wśród nauczycieli przedszkoli
i rodziców dzieci w wieku przedszkolnym.
- Poradnia może zatrudnić lekarzy i innych specjalistów, których udział jest niezbędny do efektywnego udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Do zadań dyrektora administracyjnego i sekretarki należy:
- przyjmowanie wniosków rodziców do badań dzieci i ustalanie terminów wizyty;
- prowadzenie wykazu alfabetycznego dzieci i młodzieży;
- prowadzenie rejestru wydanych opinii;
- przepisywanie opinii, pism wychodzących z poradni;
- wysyłanie korespondencji;
- prowadzenie rejestru delegacji, urlopów i zwolnień, listy obecności, dziennika korespondencji, dokumentacji kancelaryjnej;
- prowadzenie akt osobowych pracowników, uposażenia i przeszeregowania pracowników, zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę;
- zakup pomocy i sprzętu, testów psychologicznych, pedagogicznych;
- prowadzenie obsługi kasowej i bankowej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- przygotowywanie umów;
- inne zadania związane z bieżącą pracą administracyjno – biurową Poradni.
- Do zadań pracownika obsługi należy utrzymywanie pomieszczeń Poradni w porządku i czystości.
- Pomoc dzieciom i młodzieży może być udzielana w Poradni także przez wolontariuszy.
- Wolontariuszem w Poradni może być osoba pełnoletnia, która nie była karana i wobec której nie toczy się postępowanie karne;
- Wolontariusz wykonuje zadania określone w umowie, we współpracy z pracownikami pedagogicznymi Poradni wyznaczonymi przez Dyrektora.
- Pracownikom przysługują uprawnienia określone w przepisach prawa pracy, a w szczególności:
- prawo do równego traktowania;
- prawo do godziwego wynagrodzenie oraz;
- prawo do bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.
§ 9
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Poradnia prowadzi i przechowuje dokumentacje zgodnie z przepisami.
- Zasady prowadzenia gospodarki finansowej Poradni określają odrębne przepisy.
- Zmiany niniejszego Statutu mogą być dokonywane poprzez:
- organ prowadzący Poradnię;
- Radę Pedagogiczną w drodze uchwały, z akceptacją organu prowadzącego.
- Statut wchodzi w życie z dniem wpisania Poradni do ewidencji szkół i placówek oświatowych niepublicznych prowadzonej przez Prezydenta Miasta Krakowa.
- Zmiana statutu wchodzi w życie z dniem podpisania przez Dyrektora Poradni.
Skontaktuj się z nami!
KONTAKT
Jesteśmy tu, by pomóc Twojemu dziecku
Masz pytania lub chcesz umówić się na konsultację? Jesteśmy tu, aby pomóc. Skontaktuj się z nami telefonicznie, mailowo lub odwiedź nas osobiście w naszym Centrum
+48 692 791 770
Godziny otwarcia
08:00 - 20:00