Statut poradni

STATUT NIEPUBLICZNEJ SPECJALISTYCZNEJ PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ AGAJA

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niepubliczna Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna „Agaja”, zwana dalej Poradnią, jest poradnią niepubliczną działającą na podstawie:
    • wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych;
    • niniejszego Statutu.
  2. Organem prowadzącym jest Agnieszka Jawor – Dyrektor Poradni, zamieszkała w Krakowie Ul. Marzanny 4a, 30-828 Kraków.
  3. Siedziba Poradni znajduje się w Krakowie pod adresem: Kraków ul. Wielicka 228 30-663.
  4. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Małopolski Kurator Oświaty.
  5. Poradnia udziela pomocy dzieciom, (ich rodzicom i nauczycielom) zamieszkałym na terenie województwa małopolskiego, a w szczególności Gminy Miejskiej Kraków oraz wszystkim innym zainteresowanym.
  6. Ilekroć jest mowa w niniejszym Statucie o rodzicach, należy przez to rozumieć opiekunów prawnych.
  7. Korzystanie z pomocy udzielanej przez Poradnie jest dobrowolne i odpłatne.
  8. Działalność Poradni finansowana jest z:
    • dotacji (grantów), w tym pochodzących z Gminy Miejskiej Kraków;
    • wpłat od osób korzystających z usług Poradni;
    • środków pozyskiwanych od darczyńców;
  9. Poradnia może świadczyć usługi nieodpłatnie różnym podmiotom po wcześniejszym podpisaniu porozumienia.
  10. Poradnia posługuje się pieczęcią w brzmieniu:
    Niepubliczna Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna „Agaja”
    Ul. Wielicka 228, 30-663 Kraków
    NIP: 7342464083, Regon: 365507354
  11. Podstawy prawne działalności Poradni:
    • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r., 737 ze zm.),
    • Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. 2024 poz. 750 ze zm.),
    • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2024 r., poz. 986 ze zm.),
    • Rozporządzenie z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 199, ze zm.),
    • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz. U. z 2017 r.; poz. 1743),
    • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. 2023 poz. 1798),
    • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz. U. z 2017 r. poz. 1635),
    • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. 2020 poz. 1604),
    • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. 2020 poz. 1551 ze zm.),
    • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (Dz.U. 2020 poz. 2198);
    • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 września 2022 r. w sprawie organizowania i prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość (Dz.U. 2022 poz. 1903).

§ 2

CELE PORADNI

  1. Poradnia udziela dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej, rehabilitacyjnej i rewalidacyjnej.
  2. Poradnia udziela rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, terapeutycznej związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci i młodzieży, a także wspomaga przedszkola, szkoły i placówki w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych, terapeutycznych i opiekuńczych.
  3. Poradnia udziela prowadzi Wczesne Wspomaganie Rozwoju.

§ 3

ZADANIA PORADNI

  1. Do zadań Poradni należy:
    • diagnozowanie dzieci i młodzieży – psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne i fizjoterapeutyczne oraz ocena procesów integracji sensorycznej, diagnozowanie potrzeb edukacyjnych, odchyleń i zaburzeń rozwojowych dzieci i młodzieży, potencjalnych możliwości oraz mocnych stron dzieci;
    • udzielanie dzieciom i młodzieży oraz rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wczesnego wspomagania rozwoju, rehabilitacji i rewalidacji, mediacji, coaching rodzicielski;
    • realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły i placówki, w tym wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych;
    • organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
  2. Pomoc w Poradni jest udzielana w szczególności w formie:
    • indywidualnych lub grupowych zajęć terapeutycznych dla dzieci i młodzieży;
    • terapii rodziny;
    • grup wsparcia;
    • prowadzenia mediacji;
    • wszechstronnej diagnozy funkcjonalnej;
    • warsztatów;
    • porad i konsultacji;
    • wykładów i prelekcji;
    • działalności informacyjno-szkoleniowej.
  3. Zadania, o których mowa w ust. 1, są realizowane we współpracy z:
    • rodzicami,
    • nauczycielami przedszkoli, szkół lub placówek,
    • pracownikami Poradni, lekarzami,
    • innymi Poradniami Psychologiczno-Pedagogicznymi i innymi instytucjami.
    • Diagnozowanie dzieci i młodzieży jest prowadzone w szczególności w celu określenia indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży, wyjaśnienia mechanizmów ich funkcjonowania w odniesieniu do zgłaszanego problemu oraz wskazania sposobu rozwiązania tego problemu
  4. Poradnia wydaje opinie:
    • opinia dotycząca konieczności dostosowania wymagań do potrzeb i możliwości dziecka,
    • opinie psychologiczno-pedagogiczne o poziomie funkcjonowania dziecka,
    • inne opinie, zgodnie z potrzebami dziecka.
  5. Opinię wydaje się na wniosek rodziców dziecka.
  6. Jeżeli w celu wydania opinii jest niezbędne przeprowadzenie badań lekarskich, wnioskodawca powinien przedstawić zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia dziecka, wydane przez lekarza.
  7. Opinia Poradni zawiera:
    • oznaczenie Poradni wydającej opinię;
    • numer opinii;
    • datę wydania opinii;
    • podstawę prawną wydania opinii;
    • imię i nazwisko dziecka albo pełnoletniego ucznia, którego dotyczy opinia, jego numer PESEL, a w przypadku braku numeru PESEL – serię i numer dokumentu potwierdzającego jego tożsamość, datę i miejsce jego urodzenia oraz miejsce zamieszkania, nazwę i adres odpowiednio
    • przedszkola, szkoły lub placówki oraz oznaczenie odpowiednio oddziału przedszkolnego w przedszkolu, oddziału w szkole lub grupy wychowawczej w placówce, do której dziecko albo pełnoletni uczeń uczęszcza;
    • określenie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka albo pełnoletniego ucznia oraz opis mechanizmów wyjaśniających funkcjonowanie dziecka albo pełnoletniego ucznia, w odniesieniu do problemu zgłaszanego we wniosku o wydanie opinii;
    • stanowisko w sprawie, której dotyczy opinia, oraz szczegółowe jego uzasadnienie;
    • wskazania dla nauczycieli dotyczące pracy z dzieckiem albo pełnoletnim uczniem;
    • wskazania dla rodziców dotyczące pracy z dzieckiem albo wskazania dla pełnoletniego ucznia, które powinien stosować w celu rozwiązania zgłaszanego problemu;
    • imiona i nazwiska oraz podpisy specjalistów, którzy sporządzili opinię;
    • podpis Dyrektora Poradni.
  8. Szczegółowe zasady wydawania opinii określają odrębne przepisy.
  9. W Poradni działa zespół opiniujący o potrzebie:
    • wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
    • dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości ucznia.
  10. Zespół powołuje dyrektor Poradni.
  11. W skład zespołu mogą wchodzić:
    • Dyrektor Poradni, jako przewodniczący zespołu,
    • psycholog,
    • pedagog,
    • logopeda,
    • inni specjaliści, w tym spoza Poradni, jeżeli ich udział w pracach zespołu jest niezbędny – opracowujący diagnozę w zakresie posiadanej specjalności.
  12. Członkowie zespołu opiniującego zobowiązani są do nie ujawniania spraw poruszanych na posiedzeniach.

§4

ORGANY PORADNI

  1. Organami Poradni są:
    • Dyrektor Poradni;
    • Rada Pedagogiczna.
  2. Do obowiązków Dyrektora Poradni należy:
    • kierowanie działalnością Poradni oraz reprezentowanie jej na zewnątrz;
    • organizowanie pracy Poradni oraz odpowiedzialność za nią;
    • dokonywanie czynności z zakresu prawa pracy, w tym nawiązywanie i rozwiazywania stosunku pracy, określanie zakresu obowiązków pracowników oraz nadzór nad realizacją obowiązków pracowniczych;
    • zatwierdzanie planów pracy Poradni;
    • rozwiązywanie sytuacji spornych dotyczących pracowników i osób korzystających
    • z usług poradni, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  3. Rada Pedagogiczna składa się z Dyrektora oraz wszystkich pedagogów, psychologów, oraz innych specjalistów zatrudnionych w Poradni. W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą także brać udział osoby zapraszane przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady Pedagogicznej.
  4. W zebraniu Rady Pedagogicznej mogą brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady.
  5. Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor.
  6. Zebrania plenarne Rady Pedagogicznej organizowane są:
    • przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego,
    • po zakończeniu pierwszego semestru nauki oraz zakończeniu roku szkolnego,
    • w miarę bieżących potrzeb.
  7. Przewodniczący przygotowuje i prowadzi zebranie Rady Pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o porządku zebrania co najmniej 3 dni przed terminem.
  8. Dyrektor może powierzyć w szczególnych przypadkach przewodniczenie zaplanowanemu wcześniej zebraniu Rady Pedagogicznej innemu jej członkowi.
  9. dyrektor przedstawia Radzie Pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, wnioski wynikające ze sprawowaniem nadzoru pedagogicznego oraz inne informacje dotyczące realizacji zadań, określonych w rocznym planie pracy Poradni.
  10. Członkowie Rady Pedagogicznej są zobowiązani do nie ujawniania i nie nagrywania spraw poruszanych na posiedzeniu Rady Pedagogicznej, które mogą naruszać dobro osobiste klientów Poradni, a także nauczycieli i innych pracowników Poradni.
  11. Do kompetencji Rady Pedagogicznej należy w szczególności:
    • zatwierdzanie planów pracy Poradni;
    • ustalanie regulaminu swojej działalności;
    • opiniowanie organizacji pracy Poradni;
    • wnioskowanie i opiniowanie w sprawach finansowych Poradni oraz zakupu niezbędnych do pracy narzędzi badawczych i pomocy do realizacji zadań statutowych;
    • podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów.
  12. Rada Pedagogiczna stanowi organ doradczy względem Dyrektora i pomaga w prowadzeniu Poradni.

§ 5

ORGANIZACJA PORADNI

  1. Poradnia działa w ciągu całego roku, jako placówka, w której nie są przewidziane ferie szkolne.
  2. Dzienny czas pracy Poradni ustala Dyrektor Poradni.
  3. Poradnia prowadzi następującą dokumentację:
    • tygodniowy rozkład zajęć pracowników Poradni (harmonogram ogólny);
    • rejestr wydawanych opinii i orzeczeń;
    • księgę protokołów Rady Pedagogicznej;
    • protokoły posiedzeń Zespołów Opiniujących;
    • wykaz alfabetyczny dzieci i młodzieży korzystających z pomocy Poradni;
    • karty indywidualne badanych dzieci i młodzieży;
    • teczek indywidualnych dzieci i młodzieży korzystających z pomocy Poradni;
    • inną dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
  4. W sytuacji zawieszenia zajęć, w przypadkach określonych w przepisach prawa, zajęcia odbywać się będą z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 125 a ust. 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe.

 § 6

PRAWA I OBOWIĄZKI OSÓB KORZYSTAJĄCYCH Z USŁUG PORADNI 

  1. Z usług Poradni mogą korzystać:
    • dzieci, młodzież oraz ich rodzic,
    • pedagodzy oraz nauczyciele z placówek oświatowych i innych.
    • klientem Poradni może zostać osoba, która zgłosi się do placówki i wyrazi takie życzenie.
  2. Niepełnoletnia osoba korzystająca z usług Poradni ma obowiązek zgłoszenia się  z rodzicem lub opiekunem prawnym.
  3. Klienci Poradni maja prawo do:
    • korzystania z zajęć na terenie Poradni w warunkach bezpiecznych i higienicznych oraz gwarantujących zachowanie anonimowości;
    • korzystania z usług Poradni, na życzenie klienta, w miejscu jego zamieszkania lub miejsca pobytu, jeśli warunki gwarantują prawidłowy przebieg procedur diagnostycznych, terapeutycznych etc.
    • zachowania tajemnicy danych zgodnie z odrębnymi przepisami;
    • profesjonalnej pomocy merytorycznej;
    • otrzymania opinii psychologiczno-pedagogicznej;
    • otrzymania wyników przeprowadzonej diagnozy psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej etc.;
    • uczestnictwa w zajęciach indywidualnych i grupowych organizowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
    • uzyskania rzetelnej i profesjonalnej pomocy w ramach świadczonych przez poradnię usług, zgodnie z zasadami etyki zawodowej,

 § 7

REALIZACJA WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU

  1. W Poradni organizowane jest wczesne wspomaganie rozwoju dzieci, mające na celu pobudzanie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.
  2. W Poradni powołany jest Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dzieci w skład, którego wchodzą specjaliści posiadający kwalifikacje wymagane od osób prowadzących wczesne wspomaganie, a także podejmujący formy współpracy z rodziną dziecka, realizujący wskazania zawarte w opinii o potrzebie wczesnego wspomaga rozwoju dziecka.
  3. Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dzieci dysponuje środkami dydaktycznymi i sprzętem niezbędnym do prowadzenia wczesnego wspomagania.
  4. W skład zespołu wchodzą osoby posiadające przygotowanie do pracy z małymi dziećmi zaburzonym rozwoju psychoruchowym:
    • psycholog;
    • logopeda, neurologopeda;
    • pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka,a w szczególności oligofrenopedagog, tyflopedagog lub surdopedagog;
    • fizjoterapeuta.
  5. Do zadań zespołu należy w szczególności:
    • ustalenie na podstawie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka kierunków i harmonogramu działań w zakresie wczesnego wspomagania i wsparcia rodziny dziecka;
    • opracowanie i realizowanie z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wczesnego wspomagania, z uwzględnieniem działań wspomagających jego rodzinę w zakresie realizacji programu, koordynowanie działań specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem oraz oceniania postępów dziecka;
    • analizowanie skuteczności pomocy udzielanej dziecku i jego rodzinie, wprowadzanie zmian w indywidualnym programie wczesnego wspomagania, stosownie do potrzeb dziecka i jego rodziny oraz planowanie dalszych działań w zakresie wczesnego wspomagania.
  6. Pracę zespołu koordynuje upoważniony przez dyrektora Poradni pracownik – lider zespołu.
  7. Zespół szczegółowo dokumentuje działania prowadzone w ramach indywidualnego programu wczesnego wspomagania.
  8. Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania organizuje się w wymiarze 4-8 godzin w miesiącu, w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dziecka.
  9. Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania do 3 roku życia są prowadzone indywidualnie z dzieckiem i jego rodziną na terenie domu.
  10. W przypadku dzieci, które ukończyły 3 rok życia, zajęcia w ramach wczesnego wspomagania mogą być prowadzone w grupach liczących 2 lub 3 dzieci, z udziałem ich rodzin.
  11. Miejsce prowadzenia zajęć w ramach wczesnego wspomagania ustala Dyrektor Poradni lub lider zespołu w uzgodnieniu z rodzicami dziecka.
  12. Zespół współpracuje z rodziną dziecka, w szczególności poprzez:
    • udzielanie pomocy w zakresie kształtowania postaw i zachowań pożądanych w kontaktach z dzieckiem: wzmacnianie więzi emocjonalnej pomiędzy rodzicami i dzieckiem, rozpoznawanie zachowań dziecka i utrwalanie właściwej reakcji na te na tle zachowania;
    • udzielanie instruktażu porad oraz prowadzenie konsultacji w zakresie pracy z dzieckiem;
    • pomoc w przystosowaniu warunków w środowisku domowym do potrzeb dziecka oraz pozyskanie i wykorzystanie w pracy z dzieckiem odpowiednich środków dydaktycznych i odpowiedniego sprzętu.

 

§ 8

PRACOWNICY PEDAGOGICZNI PORADNI

  1. Poradnia realizuje zadania przy pomocy specjalistów: psychologów, pedagogów, logopedów i innych specjalistów.
  2. Zadania Poradni w zależności od potrzeb mogą być realizowane również przy pomocy innych specjalistów w szczególności: lekarzy, rehabilitantów.
  3. Pracownicy realizują zadania Poradni również poza Poradnią a w szczególności w szkole i placówce oraz środowisku rodzinnym dzieci i młodzieży.
  4. Poradnia realizuje zadania współdziałając z innymi Poradniami a także przedszkolami, szkołami i placówkami oraz organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami świadczącymi poradnictwo i pomoc dzieciom i młodzieży, oraz rodzicom i nauczycielom.
  5. Zadania specjalistów realizowane poza Poradnią obejmują w szczególności:
    • udział w zespołach powoływanych w szkołach i placówkach dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (na pisemny wniosek dyrektora),
    • warsztaty i szkolenia dla rodziców, nauczycieli, wychowawców,
    • zajęcia warsztatowe dla dzieci i młodzieży (pod kątem doradztwa zawodowego, profilaktyki),
    • porady i konsultacje dla uczniów rodziców, nauczycieli i wychowawców,
    • wsparcie merytoryczne dla nauczycieli udzielających pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach.
  6. Do zadań pracowników pedagogicznych (psychologa, pedagoga) należy:
    • prowadzenie badań dzieci zgłoszonych do Poradni, dokonywanie diagnozy potrzeb edukacyjnych, deficytów i zaburzeń rozwojowych;
    • kwalifikowanie do odpowiednich form pomocy psychologiczno – pedagogicznej, profilaktyczno – wychowawczej, opieki, kształcenia specjalnego i resocjalizacji;
    • prowadzenie różnego rodzaju form terapii psychologicznej, pedagogicznej, w tym socjoterapii, w stosunku do dzieci i młodzieży;
    • opracowywanie indywidualnych programów terapeutycznych dla dzieci z odchyleniami zaburzeniami rozwojowymi;
    • inspirowanie działalności terapeutycznej w szkołach i innych placówkach, udzielanie konsultacji i innych form pomocy merytorycznej w tym zakresie;
    • prowadzenie doradztwa psychologicznego i pedagogicznego oraz mediacji dla dzieci i młodzieży, rodziców i nauczycieli;
    • wspierania rodziny i szkoły, popularyzowanie wiedzy psychologicznej i pedagogicznej, rozwijanie umiejętności wychowawczych;
    • przestrzeganie przepisów bhp i p. poż.;
    • przestrzeganie tajemnicy zawodowej i służbowej;
    • przestrzeganie ustalonego w Poradni czasu pracy i wykorzystywania go w sposób efektywny na pracę zawodową;
    • podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez uczestniczenie w szkoleniach i zespołach samokształceniowych.
  7. Do zadań logopedy należy:
    • dokonywanie diagnozy logopedycznej;
    • wskazywanie źródeł i przyczyn trudności oraz udzielanie wskazówek do pracy
      z dzieckiem (rodzicom i nauczycielom);
    • prowadzenie terapii wad wymowy;
    • współdziałanie z psychologiem i pedagogiem w celu wspólnego opracowania najefektywniejszych sposobów terapii;
    • szerzenie wiedzy logopedycznej, szczególnie wśród nauczycieli przedszkoli
      i rodziców dzieci w wieku przedszkolnym.
  8. Poradnia może zatrudnić lekarzy i innych specjalistów, których udział jest niezbędny do efektywnego udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
  9. Do zadań dyrektora administracyjnego i sekretarki należy:
    • przyjmowanie wniosków rodziców do badań dzieci i ustalanie terminów wizyty;
    • prowadzenie wykazu alfabetycznego dzieci i młodzieży;
    • prowadzenie rejestru wydanych opinii;
    • przepisywanie opinii, pism wychodzących z poradni;
    • wysyłanie korespondencji;
    • prowadzenie rejestru delegacji, urlopów i zwolnień, listy obecności, dziennika korespondencji, dokumentacji kancelaryjnej;
    • prowadzenie akt osobowych pracowników, uposażenia i przeszeregowania pracowników, zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę;
    • zakup pomocy i sprzętu, testów psychologicznych, pedagogicznych;
    • prowadzenie obsługi kasowej i bankowej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
    • przygotowywanie umów;
    • inne zadania związane z bieżącą pracą administracyjno – biurową Poradni.
  10. Do zadań pracownika obsługi należy utrzymywanie pomieszczeń Poradni w porządku i czystości.
  11. Pomoc dzieciom i młodzieży może być udzielana w Poradni także przez wolontariuszy.
    • Wolontariuszem w Poradni może być osoba pełnoletnia, która nie była karana i wobec której nie toczy się postępowanie karne;
    • Wolontariusz wykonuje zadania określone w umowie, we współpracy z pracownikami pedagogicznymi Poradni wyznaczonymi przez Dyrektora.
  12. Pracownikom przysługują uprawnienia określone w przepisach prawa pracy, a w szczególności:
    • prawo do równego traktowania;
    • prawo do godziwego wynagrodzenie oraz;
    • prawo do bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.

§ 9

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Poradnia prowadzi i przechowuje dokumentacje zgodnie z przepisami.
  2. Zasady prowadzenia gospodarki finansowej Poradni określają odrębne przepisy.
  3. Zmiany niniejszego Statutu mogą być dokonywane poprzez:
    • organ prowadzący Poradnię;
    • Radę Pedagogiczną w drodze uchwały, z akceptacją organu prowadzącego.
  4. Statut wchodzi w życie z dniem wpisania Poradni do ewidencji szkół i placówek oświatowych niepublicznych prowadzonej przez Prezydenta Miasta Krakowa.
  5. Zmiana statutu wchodzi w życie z dniem podpisania przez Dyrektora Poradni.

Skontaktuj się z nami!

* Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez AGAJA - Centrum Diagnozy i Terapii Agaja Agnieszka Jawor w celu realizacji zapytania oraz kontaktu, zgodnie z RODO. Zostałem/am poinformowany/a o możliwości wycofania zgody w dowolnym momencie. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
KONTAKT

Jesteśmy tu, by pomóc Twojemu dziecku

Masz pytania lub chcesz umówić się na konsultację? Jesteśmy tu, aby pomóc. Skontaktuj się z nami telefonicznie, mailowo lub odwiedź nas osobiście w naszym Centrum

+48 692 791 770

Godziny otwarcia

08:00 - 20:00